“Jgn Hlna Gaji Orang..” Pendakwah Muda Ini Beri Nasihat, Perempuan ‘Reject’ Lelaki BergajiRM1500

Tldak dinaflkan, setiap orang yang mahu mendirikan rumah tangga pasti menginginkan pasangan terbaik

Selain dari personaliti dan pendidikan yang bagus, kewangan juga menjadi salah satu faktor untuk memilih pasangan hidup.

Namun, mempunyai gaji yang rendah tidak semestinya perlu dipandang hlna. Dengan keadaan zaman sekarang yang susah hendak cari kerja bergaji tinggi, kita seharusnya bersyukur dengan apa saja peluang yang ada.

Baru-baru ini, tular sebuah video memaparkan seorang pendakwah muda memberikan nasihat buat para gadis mengikut trend di TlkTok tentang lelaki bergaji rendah telah mencvri tumpuan ramai.
Tk hlna pun gaji RM1500, kahwin sebab Allah bukan harta

Menerusi video yang dimuat naik oleh @iddinramlii, kelihatan dia sedang berhujah dan memberikan pendapatnya mengenai trend para gadis di TlkTok mengenai lelaki bergaji rendah.

“Dekat Malaysia, ni rata-rata rakyat bergaji RM1500 bahkah ada yang lebih rendah lagi. Bila buat content macam ni, ia adalah satu bentuk penghlnaan kepada rakyat yang bergaji RM1500 dan ke bawah”

“Memanglah perempuan berhak memilih siapa bakal suami dia. Tapi, perempuan ni tk ada hak untuk menghlna orang yang tldak dipilih. Kaya ni bkan setakat harta tau, kaya ni pada hati pada jiwa. Itu kaya yang sebenar”

“Kalau kita ni tak ada benda baik nak cakap, diam jelah. Tk ada content yang baik nak buat, jgn buat content daripada kita ni menyaklti hati orang lain,” katanya.

“Bukan nak cakap apa, kalau terlalu mencari harta ni lah nanti dapat yang perangai tak semenggah” – Warganet

Ketika artikel ini ditulis, video tersebut telah meraih 337.3K tontonan, 47K tanda suka serta 642 perkongsian di laman TlkTok.

Hasil tinjauan di ruangan komen pula mendapati rata-rata warganet turut memberikan pendapat masing-masing mengenai isu itu. Kebanyakannya bersetuju dengan pendapat pendakwah muda berkenaan.

Berikut di bawah adalah antara komen menarik daripada warganet di TlkTok:

Sumber : says

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*