Tingkatan 3 Kahwin, Tingkatan 4 Dah Ada Anak, Ibu Muda Kongsi Pengalaman

Menerusi beberapa video yang dikongsi, wanita ini tampil menceritakan kisah di sebalik perkahwinannya di usia muda. Ibu muda ini, mendirikan rumah tangga pada tahun 2017 dan dia ketika itu berusia 15 tahun, dan merupakan seorang pelajar tingkatan tiga di sebuah sekolah di Perlis.

Difahamkan, wanita ini mengambil keputusan untuk berhenti sekolah pada Jun 2018, ketika berusia 16 tahun kerana memberi fokus terhadap anak yang telah selamat dilahirkan pada Julai 2018.

Susulan daripada itu, dia sama sekali tldak sempat untuk menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada tahun 2019. Namun, dia telah merancang semula untuk menduduki peperiksaan tersebut pada tahun ini, sebagai calon persendirian.

Pada masa yang sama, dia turut menceritakan suaminya sebelum ini pernah menjemputnya di sekolah ketika sesi persekolah sudah tamat.

Perbezaan umur dia dan suaminya hanya empat tahun sahaja dan perkara tersebut sama sekali tldak menjadi penghalang cinta mereka. Menyentuh bagaimana bibit-bibit cinta ini mula terjalin, wanita ini akui mengenali suaminya menerusi aplikasi WeChat yang pernah popular satu ketika dahulu.

Saya jumpa lelaki saya dekat WeChat, dulu WeChat ada people nearby (untuk mencari orang terdekat mahupun jauh), kenal dekat situlah. Lepas tu, kawan kawanlah sampai rasa nak kahwin.

Walaupun, berkahwin di usia muda, dia turut berdepan dengan stigma masyarakat yang mempersoalkan tindakannya. Tldak berakhir di situ, ada juga yang mendkwa dia merupakan seorang janda muda dan anak sulungnya merupakan adik kandung sendiri. Namun, dia sudah ‘alpa’ dengan dkwaan tersebut.

Pada masa yang sama, wanita ini juga sempat berkongsi pengalamannya melahirkan anak di usia yang muda kepada warganet.

Bergelar ibu di usia yang muda

Antara komen netlzen, Ada yang mendoakan ibu dan anak dan ada juga berkongsi pengalaman yang sama.

Sumber : ohbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*