Habiskan Puluhan RlbuRinggit Demi jadi ‘ikan’, Wanita ini sanggup TahanNafas

BAGAI KAN di alam fantasi. Mungkin itulah yang digambarkan oleh penonton setiap kali menyaksikan persembahan duyung oleh wanita ini. Menurut Sabrina Lim, 31, dia sudah lapan tahun menjadi penghibur, namun nninatnya itu sebenarnya sudah bercambah sejak zaman remaja lagi.

“Ketika habis sekolah, saya tengok dalam Internet mengenai mat salih yang ada ekor duyung. Saya jadi tertanya-tanya, bila buat carian saya dapati is ada dijual di Amerika Syarikat (AS).
“Saya maklumkan pada mak ayah untuk beli ekor duyung. Tapi harganyaMahal. Jadi, saya teruskan hidup dengan bekerja sebagai guru tuisyen dan tadika.

“Dua tahun saya simpan duit. Akhirnya saya dapat beli set ekor duyung pada harga kira-kira RM30,000. Perasaan sangat teruja apabila is sampai waktu itu,” ujarnya yang mesra disapa Sabrina.
Menurut wanita dari Shah Alam, Selangor itu, dia kini memiliki 40 set ekor duyung dalam koleksi peribadinya.

Sabrina sudah lapan tahun bergelar sebagai mermaid performer.
Namun katanya, jumlah sebenar tidak terkira kerana dia turut menyimpan banyak stok untuk dijual kepada orang ramai.

“Sekarang ada banyak dah. Sebab saya pun dah mula jual ekor duyung. Ada yang saya design sendiri. Ada pelbagai warna, ada banyak jenis juga. Antaranya jenis kain dan silikon.

“Tapi kalau yang personal, yang saya guna untuk buat show, ada dalam 40 pasang ekor duyung berbeza-beza warna. Selain buat persembahan, saya juga mengajar kelas renang,” ujarnya.

Sepanjang lapan tahun membina kerjaya dalam bidang itu, Sabrina bukan sahaja dijemput membuat persembahan di acara-acara peribadi, malah pernah membuat persembahan di Underwater World Langkawi.

Antara set ekor duyung miliknya.
Bercerita mengenai pengalaman membuat persembahan, Sabrina mengakui ia bukanlah satu perkara yang mudah, namun tidak mustahil untuk dilakukan dengan latihan berterusan.

“Saya guna teknik free diving bila berenang. Kalau pakai cermin mata menyelam, nanti nampak tak natural pula. Dalam air kena tenang. Tapi pandangannya samar-samar, saya pernah terlnggar penyu dan belut. Jadi, ia agak bhaya.

“Paling lama saya boleh tahanNafas pun seminit lebih. la tk mudah untuk dilakukan. Tapi macam mana sekali pun, setiap hari kena buat latihan. Bila jumpa penonton yang teruja lihat saya, memang sangat gembira, khususnya kanak-kanak dan anak istinnewa,” ujarnya lagi.Menurut Sabrina, dia juga pernah berkecil hati kerana kerjayanya yang dipandang serong, namun menerimanya dengan hati terbuka sahaja.

Sabrina turut berkongsi video dan foto menerusi TlkTok.
“Ada juga yang pandang pelik sebab tengok cara pemakaian saya. Mereka cakap… dah jadi manusia, nak jadi ikan pula. Kalau betul-betul kena svmpah, baru tahu.

“Tlpulah kalau tk ambil hati dan tk sedih. Kadang-kadang dapat komen dan mesej yang menyakltkanHati. Tapi saya terima saja,” ujarnya lagi.Dalam temubual sama, mStar sempat bertanya kepada Sabrina sekiranya dia percaya akan kewujudan duyung.

Sumber : mstar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*