Minggu Depan Nak Nlkah, Gadis Tabah Tunang Mlnta Putvs Alasan ‘Tk Boleh Tinggalkan BFF Perempuan Dia’

Tanggal 22/3/2022 (Selasa) mungkin menjadi satu tarikh yang tldak dapat dilupakan oleh seorang gadis selepas tunangnya dipercayai meminta untuk memutuskan perhubungan tersebut setelah persiapan yang rapi menuju hari bahagia telah dilakukan. Semoga terus kuat.

Alhamdulillah AIIah dah tunjuk sebelum nikah. Menerusi video pendek dikongsi gadis cekal di platfom TikTok, menceritakan dia sudah bertunang pada Februari yang lalu (19/2/2022) dan majlis pernikahannya akan berlangsung pada Selasa depan (22/3/2022).

Ujarnya pemilik video ini lagi, banyak pihak yang menaja bagi persiapan majlis tersebut bagi meringankan beban pihak pengantin lelaki.Baju nikah, veil, crown, kasut nikah, bunga tangan, kanopi, MUA dan inai semua orang dah sponsor.

Bagaimanapun, lelaki berkenaan dipercayai meminta putus berikutan tidak boleh meninggalkan kawan baik perempuannya dan gadis ini turut percaya apa yang berlaku ada hikmahnya. Tapi tunang minta putus sebab tk boleh tinggalkan best friendForever (BFF) perempuan dia. Alasan pernah sama susah sama-sama dulu.

Sampai cakap aku guna alasan papa meninggal sebab nak nikah. Tak apa aku percaya ada hikmah semua ini. Alhamdulillah AIIah dah tunjuk sebelum nikah. Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netlzen menitipkan kata-kata semangat kepada gadis ini supaya terus cekal mendepani hari-hari yang mendatang dan dipermudahkan segala urusan.

Jodoh terbaik tengah tunggu awak

Bertunang bukan bererti ‘ jadi’. Berapa ramai antara kita yang pernah mengalami pengalaman putus tunang? Ia dianggap perkara normal dalam budaya masyarakat kita. Namun, menurut pandangan beberapa Ulamak, ketika urusan pertunangan itu pastinya sudah mengikat perjanjian, maka mengingkari janji boleh dianggap sebagai satu keslahan.

Namun, Islam bukanlah begitu keras dalam menghvkum. Perjanjian itu diharuskan untuk dibatalkan jika ia didorong oleh faktor-faktor yang mungkin boleh memvdaratkan kedua-duanya jika diteruskan juga atau sudah mendapat persetujuan kedua belah pihak. Dan, kata putus dibuat tanpa menyaklti hati mana-mana pihak. Maka, ia dibolehkan.

Putuslah Cara Baik Tanpa Bermvsuhan. Kalau sungguh sudah tlada jodoh dan tlada jalan untuk meneruskan hubungan hingga ke jinjang pelamin, maka putuskanlah tali pertunangan itu dengan cara paling baik, tanpa mer0sakkan silaturahim. Buat pasangan, bincang balk-balk dan pastikan dimaklumkan kepada ke dua orang tua mengenai semuanya.

Pihak lelaki seharusnya menghubungi semula pihak perempuan dan katakan hasrat tersebut dengan cara paling berhemah. Seperti mana manisnya kalian datang meminang anak dara orang itu, kola mahu ditinggalkan, kunjungilah semula ke tempat yang sama dengan langkah yang betul.

Jangan sekali-kali dibiarkan hubungan itu jadi gantung tak bertali. Membiarkan sahaja pemutusan tanpa sebarang pesan dan kata-kata maaf. Bukan salah sesiapa, namun sudah takdir yang jodoh keduanya tidak kesampaian. Maka, janganlah ada rasa malu atau bersalah, terus-teranq itu yang terbaik.

Sumber : Ohbulan & Gempak

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*