“Dia Cuba Jaga Hatl..” Izara Aishah Sempat Tanya Cara Tegur Adik Yang Belum Tutvp Aura, Sekali Ini Jawap L0fa

Umum tahu, pelakon jelita, Izara Aishah merupakan rakan baik kepada selebriti terkenal, Neelofa sejak mereka berusia 15 tahun lagi. Lebih menarik lagi apabila kedua-duanya menyertai serta terpilih sebagai finalis program Dewi Remaja pada tahun 2009.

Menerusi video Llve di lnstagram yang dimuat naik semula oleh Ainun Umirah di TlkTok, memaparkan kedua-dua selebriti tersebut membuat sesi perkongsian yang menarik perhatian netizen.

Izara sempat bertanya kepada Neelofa mengenai cara untuk menegur adik-beradik jika mereka masih belum menutup aurat dengan memberi gambaran jika dirinya adalah adik kepada Neelofa, bagaimana selebriti berusia 33 tahun itu menasihatinya.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Neelofa (@farranajwa129277)

Macam mana Kak Lofa nak bagi nasihat kepada orang tentang aurat. Macam mana kalau saya adik awak yang belum tutup avrat lagi kan macam mana awak nasihatkan.

Walau bagaimanapun, Neelofa mengakui bahawa dia berasa takut untuk menjawab soalan berkenaan kerana dirinya masih memiliki banyak kekurangan, namun dia hanya menekankan bahawa ia adalah perkara yang wajib dan tldak boleh dikompromi.

Alamak takutnya nak jawab soalan ni. Kalau i jawab tak betul nanti mesti ada yang kata ‘kenapa jawab macam ni’. Tapi kalau i ada adik, ye lah kita harus lah saling nasihat-menasihati even sekarang Lofa banyak adik. Kita tegur tapi kita tak ada lah perfect dan banyak kekurangan.

Kalau nak sebut tentang aurat ni, sebenarnya pasal avrat ni tk boleh nak bawa berbincang. Tak boleh minta kurang. Benda ini adalah suruhan Allah yang perlu kita ikut.

Ada sesetengah orang kata, pakai tudung tapi bercakap kotor, perangai tk elok tapi sebenarnya letak tepi dulu benda-benda yang boleh diperbaiki tu dulu. Buat benda yang wajib apa yang AIIah suruh.

Sehingga artikel ini ditulis, video berdurasi satu minit 50 saat itu meraih lebih 429 ribu tontonan dan mendapat lebih 45 ribu tanda suka di TlkTok.

Dia cuba jaga hati banyak pihak

Sumber : OHbulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*