“Ada lagi yg jual macam ni..” Biasa tengok karipap ‘Angin’, Lelaki ini Tunjuk Donat Bomboloni Inti ‘Clput’

Tidak dinafikan, memang wujud peniaga yang tidak jujur dan hanya mementingkan keuntungan semata-mata. Buktinya sebelum ini tular karipap inti 0ksigen dan sandwich yang dicalit telur di bahagian hujung sahaja.

Terbaru, viral pula bomboloni dijual tanpa filling atau isian di dalamnya. Daripada luar memang nampak pilihan filling seperti coklat, blueberry, strawberry dan sebagainya, tetapi bila dibuka isian itu sangat sedikit. Memang tak patut.

Menerusi perkongsian video yang dibuat pengguna Twltter @si_darwish, dia telah membeli beberapa biji bomboloni dipercayai daripada bazar Ramadan.

Dia dan rakan-rakan seolah-olah ditlpu apabila kuih itu dibelah, intinya sangat sedikit dan tldak mencukupi. Kesian sungguh. Di ruangan komen, orang ramai menyelar tindakan peniaga yang disifatkan tidak bertanggungjawab.

Bayangkan korang dah mengldam nak makan bomboloni tu, tiba-tiba dapat inti oksigen. Memang kecewalah kan. Diharapkan peniaga lain ambil iktibar daripada situasi ini, janganlah ambil kesempatan demi keuntungan semata-mata.

Sebelum ini, Menerusi perkongsian oleh seorang pengguna di laman Twltter yang dikenali sebagai pikasekri, dia meluahkan kesalan dengan sikap peniaga di bazar Ramadan apabila bapanya membeli rangka ayam pada harga RM 5.

Apa yang menambah kesalan dan rasa kecewa ketika hendak berbuka puasa, mereka seisi keluarga terkejut melihat rangka ayam seperti tidak dibersihkan langsung. Ini kerana rangka tersebut penuh isi perut ayam.

Tengoklah pedal ayam tu. Tambah gadis itu, lebih membuatkan dia kecewa apabila melihat pedal yang dibeli itu turut tldak dicuci dengan bersih selepas dip0tong dengan plsau oleh ibunya. Lebih menyedihkan, ia hanya sekadar dicelup dengan tepung sebelum dijual kepada orang ramai.

Peniaga perlu bertanggungjawab dan jujur dalam urusan jual-beli khususnya dalam bulan Ramadhan. Jangan kita melihat untuk mengambil kesempatan bagi mengaut keuntungan berlebihan.

Sumber : ohmedia & Omm

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*