Shahrulezad Beri Komen ‘Pedas’ lsu Ibu Pers0al Tlndakan Guru Potong Rambut Pelajar Sehingga “Tobek” buat ramai setuju

Shahrulezad berpendapat pelajar itu harus mendapat hukvman akibat dari perbuatan yang dilakukannya itu.

Baru-baru ini kecoh di media sosial mengenai isu seorang individu yang mempertikaikan tindakan guru sekolah yang menggunting rambut pelajar sehingga “tobek” sebagai hvkuman kerana terlalu panjang.

Hal itu mendapat reaksi daripada pelbagai pihak termasuklah pengarah dan penerbit Radius One Production, Shahrulezad Mohameddin.

Harus Mendapat Hukvman. Menerusi hantaran di Instagram, Shahrulezad memuat naik keratan artikel mengenai isu tular itu dan berpendapat pelajar berkenaan harus mendapat hukvman akibat daripada perbuatannya.

“Mana mana budak pun pasti akan nakaI dan buat benda yang kadang-kadang Ianggar peraturan. Kalau dia didenda kerana perbuatannya itu. BE IT Let him learn something.”-Kata Shahrulezad

“Gi Bawak Anak Kau Ke Psychiatrist Ke Apa”
Shahrulezad turut menyatakan bahawa jika pelajar tersebut mahu bunuh diri hanya kerana rambut digunting menjadi “tobek”, masalah itu berpunca daripada pelajar itu sendiri dan bukannya disebabkan undang-undang sekolah.

“Kalau anak kau tetiba rasa macam nak bunvh diri hanya sebab rambut tu kena tobek itu masalahnya ialah kat ANAK KAU! Bukan undang-undang sekolah. Gi bawak anak kau ke psychiatrlst ke apa. Cek mental health status ke apa.” Kata Shahrulezad

Pengarah dan penerbit itu memberitahu bahawa sebagai anak lelaki, jika dibela dengan terlalu manja dan mengada-ngada sebegitu akan memberi kesan apabila sudah menginjak alam dewasa dan pekerjaan kelak.

Sumber : murai

Jika dulu, lsu guru disiplin memotong rambut pelajar di sekolah adalah perkara normal kerana dikatakan meIanggar peraturan sekolah, tapi kini tiada lagi.

Ini dapat dilihat apabila isu ini mendapat perhatian golongan ibu bapa sehingga mengatakan perbuatan yang dilakukan oleh guru adalah keterlaluan dan menyusahkan para pelajar.

Cikgu disiplin ‘robek’ maruah anak sebagai pengawas.
Terbaru, tular sebuah curhat oleh seorang ibu yang dimuat naik semula di laman Twitter yang mempersoalkan tindakan guru disiplin menggunting rambut anaknya.

Menurut ibu tersebut, dia kcewa apabila guru tersebut bertindak mengenakan hukuman tersebut kerana ia telah menjatuhkan maruah anaknya sebagai seorang pengawas di sekolah terbabit.

Sedih tengok perwatakan anak selepas rambut digunting.

Pada masa yang sama, wanita itu meluahkan kesedihan sebaik sahaja melihat perwatakan anak lelakinya dulu seorang periang bertukar menjadi murung apabila rambutnya digunting.

Difahamkan, pelajar tersebut tidak pernah mengalami sebarang isu rambut panjang sebelum ini.

Kenapa rambut anak seorang saja kena gunting?
Apa yang lebih mengcewakan hati seorang ibu adalah mendapat tahu hanya rambut anaknya yang digunting berbanding dengan para pelajar lain.

Terangnya lagi, anak lelaki itu sememangnya gaya rambut seperti itu sejak sesi persekolahan dibuka.

Ibu bapa yang lemah, manjakan anak
Menjengah ke ruangan komen, pelbagai reaksi diterima di kalangan warganet dan ramai mengkritik ibu pelajar tersebut dengan mengatakan dia terlampau ‘manjakan’ anaknya.

Masalahnya sekarang maruah diri
Pun begitu, terdapat juga warganet dilihat berpihak kepada pelajar lelaki tersebut dengan mengatakan ia sebenarnya melibatkan maruah seseorang dan bukannya anak manja.

Sumber : OMM

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jgn Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih
Jom Tekan Like Page Kami Di Bawah Artikel ni.

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.
Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*